25 Mayıs 2011 Çarşamba

En Yaratıcı Şefler V; Aşçıların Kralı, Marco Pierre White




Bugün bu sektörde olan herkesin tartışmasız üzerinde uzlaştığı, kabul ettiği ortak yargıdır; Modern Mutfağın babası Marco Pierre White’dır.
Her iyi Şef gibi onda da Akdeniz DNAsı Anne tarafından gelmiştir ve İtalyandır.

Hakkında ve Restaurantları hakkında yazacak çok şey var, en önemlisi herhalde 25 yaşında 1. 33 yaşında 3. Michelin yıldızı almasıdır. White en genç 3. yıldızı alan Şeftir, bu rekor daha sonra Massamiliano Alajmo tarafından 28 yaşa çekilmiştir.




Resimlerden de görüldüğü gibi değişik bir tiptir White. 1999 Yılında toplam 85 Michelin yıldızı varken, bir anda şok bir karar alır, tüm yıldızları geri iade eder ve emekli olur. Bu karar ile alakalı olarak;’’ Artık öyle bir noktaya gelmiştim ki, kendimi Michilen Kontrolerlarının kölesi, mahkumu gibi hissediyordum ve bir karar vermek zorundaydım, ya devam edecektim ama özgür olmayacaktım, kendim olmayacaktım ya da benim için doğru olanı yapacaktım ve ben de onu yaptım’’ Bir yıldız için bile Dünyadaki tüm şeflerin, tüm birikimlerini, tecrübelerini, performanslarını ortaya koydukarını düşünürsek, 37 yaşında 85 yıldızı geri iade etmek için bu hayatta bir çok şeyi aşmış olmak gerekir.

Böyle bir yeteneğin emekli olup köşesine çekilmesi söz konusu olamazdı tabi, White baştan başladı ve bugün seçkin elegant tarzdan, bistroya, steak hausedan, country style’a geniş bir yelpazede uzanan restaurantlar açtı. Bugün Marco, Daniel (Daniel Boulud’un restaurantı) ve L’Atelier (Listemizde olan Joel Robuchon’un Londra’daki Restaurantı) ile birlikte Dünyanın en iyi Restaurantlarından biri olarak kabul ediliyor. The Box Tree, The Kings Arms, The Angel Inn, Kings Roadhause Steakhause, Old Coach Hause gibi bir çok Restaurant White imzasını taşıyor.




White artık o kadar markalaşmış ve kabul görmüş durumda ki; tavsiye ettiği, beğendiği restaurantlar, Dünya’da Michlien Restaurantlarından daha fazla ilgi görüyor ve gastronomi meraklıları tarafından takip ediliyor.

Benim için ise diğer bir önemli not ise Mario Batali kariyerinin başında, White’ın ilk açtığı Kings Roadhause’da White’ın yanında çalışmasıdır.

Ve bugün Türk Televizyonlarında ilgi ile seyredilen ‘’Master Şef’’ Programı, birebir olmasa bile White’ın UK Versiyonunda Master Şefliğini yaptığı ‘’Hell’s Kitchen’’ dan formatlanmıştır.
Programın adından da anlaşılacağı gibi White, Cehennem Zebanisi misali arıza ve ukala bir şeftir ve insanlara yemek yaptırmaktadır.

Türkiye’de yayınlanan ‘’Master Şef’’ programındaki hafif toplu, insanlara bağaran şef arkadaş, White’ın çakmasıdır ve onu taklit etmektedir.
İkisi arasındaki farkı veya White’ın ne kadar ilginç bir fenomen olduğunu görmek için programı youtubedan izlemenizi tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder